" Οι πραγματικοί αγωνιστές ξεχωρίζουν από τη χαλύβδινη θέλησή τους να παλεύουν στη σκιά και μέσα στις πιο σκληρές συνθήκες χτίζοντας καθημερινά λιθαράκι-λιθαράκι το αυριανό τους παντοδύναμο Κάστρο, το Κάστρο του Λαού, που μόνο αυτό μπορεί να τον οδηγήσει σε μάχες νικηφόρες. Σιδερένια θέληση και υπεράνθρωπη υπομονή και επιμονή είναι τα υλικά των γνήσιων λαϊκών αγωνιστών." Μίκης Θεοδωράκης
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ιστορικό ντοκουμέντο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ιστορικό ντοκουμέντο. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Οι θέσεις μας για την στρατηγική της Κ.Α.Π. (Ανάλυση)

Οι θέσεις μας για την στρατηγική της Κ.Α.Π. (Ανάλυση)
του Μίκη Θεοδωράκη


  1. Ενημέρωση, Ενότητα του Λαού.
  2. Δημιουργία Αντιστασιακού Μετώπου.
  3. Εκλογή Ηγεσίας.
  4. Συμμετοχή στις εκλογές με στόχο την διακυβέρνηση της χώρας.
  5. Οικονομική αυτάρκεια βασισμένη σε Σχέδιο για την συνολική συνεκμετάλλευση του εθνικού μας πλούτου (με βάση το Σύστημα των Κοινοπραξιών) ο οποίος υπολογίζεται σε πολλά τρισεκατομμύρια ευρώ. Δέσμευση ότι ο εθνικός πλούτος ανήκει στον Λαό.
  6. Αποδέσμευση της χώρας από κάθε είδους υποχρεώσεις (οικονομικές, πολιτικές).
  7. Πρόγραμμα ανάπτυξης.
  8. Δημιουργία Νέου Συντάγματος.
  9. Εκλογές.


Ανάλυση των εννέα θέσεων για την στρατηγική της Κ.Α.Π.

Θέσεις της Κ.Α.Π.

Θέση 1.
Για την επίτευξη της Ενότητας του Λαού πρέπει:  Α. να πολλαπλασιαστούν οι Σπίθες και Β.  κάθε Σπίθα να δημιουργεί με τη διάδοση της ιδεολογίας και με τη δράση της μορφές λαϊκής ενότητας στον χώρο στον οποίο ζει και εργάζεται.

Θέση 2.
Η εκλογή της Ενιαίας Πανελλαδικής Ηγεσίας θα γίνει μέσα από τις ζυμώσεις ανάμεσα στις τοπικές μορφές ανάπτυξης της λαϊκής ενότητας. Ο χρόνος για την επίτευξη αυτού του στόχου θα εξαρτηθεί από την ροή των γεγονότων, τις προκλήσεις που θα γεννηθούν και τις μορφές της αντίστασης του

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

το Μανιφέστο των Λαμπράκηδων

Για το Μανιφέστο των Λαμπράκηδων 

Στις 8 Ιουνίου 2013 συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την ημέρα της ίδρυσης της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη. 

Τα μεγάλα οράματα  της μοναδικής Πολιτικής και Πολιτιστικής Επαναστατικής Οργάνωσης της ελληνικής Νεολαίας των Λαμπράκηδων για Εθνική  Ανεξαρτησία, Ελευθερία και Προκοπή της Πατρίδας μας και  Λαού της παραμένουν ζωντανά. 
Οδηγούν τη συνείδησή μας και μας δείχνουν το δρόμο του σημερινού αγώνα για ένα Παλλαϊκό Μέτωπο ενάντια στη ξένη κατοχή και την εξάρτηση.   

Η Επιτροπή Ιδεολογίας της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών-Σπίθα αναδημοσιεύει το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΩΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗΔΩΝ, όπως αυτό πρωτοδημοσιεύθηκε το 1964. 
Διατηρήσαμε την ορθρογραφία, τη στίξη και τη στοίχιση της τότε έκδοσης, εκτός από την πολυτονική γραφή. 

Προσθέσαμε μόνο τις επεξηγηματικές παραπομπές 1,2 και 3. 

Επιτροπή Ιδεολογίας. 




_______________________________________________________________________________


ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΩΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗΔΩΝ 



ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ


ΛΑΜΠΡΑΚΗΔΕΣ

  • Ποιοι είμαστε
  • Τί θέλουμε
  • Γιατί μας πολεμούν 

1. Πρόλογος 


Διαβάζοντας, ύστερα από σαράντα χρόνια, τον Δεκάλογο των Λαμπράκηδων διαπιστώνει κανείς πόσο καίριες υπήρξαν οι επισημάνσεις και οι στόχοι αυτού του μεγάλου κινήματος αλλά και πόσο επίκαιροι εξακολουθούν να είναι και σήμερα. Ας τους δούμε συνοπτικά έναν έναν:
Πρώτον: Ελλάδα ελεύθερη, ανεξάρτητη, αδέσμευτη, κυρίαρχη. 
Δεύτερον: Η Παρτίδα μας φορέας ειρήνης και συνεργασίας στα Βαλκάνια.
Τρίτον: Ελλάδα χωρίς ξένες στρατιωτικές βάσεις και ταπεινωτικά στρατιωτικά σύμφωνα. 
Τέταρτον: Κύπρος ελεύθερη και αδέσμευτη.
Πέμπτον: Εθνική οικονομική πολιτική. 
Έκτον: Να εδραιωθεί η Δημοκρατία. Να περιοριστεί η Αυλή. Να γίνουν όλοι οι πολίτες ίσοι απέναντι στον Νόμο.
Έβδομον: Να μειώσουμε τις στρατιωτικές δαπάνες.
Όγδοον: Ο κρατικός μηχανισμός στην υπηρεσία του λαού.
Ένατον: Όχι στην τρομακτική ανισότητα στην κατανομή του εθνικού πλούτου.
Δέκατον: Η νέα γενιά να διαπαιδαγωγηθεί σύμφωνα με τις πατριωτικές μας παραδόσεις και την κληρονομιά του ανθρώπινου πολιτισμού.

Δεν θα πάω πιο μακριά, αλλά θα μείνω σ’ αυτούς τους δέκα στόχους, οι οποίοι αποτελούσαν την πεμπτουσία και την ραχοκοκαλιά του κινήματος των Λαμπράκηδων και θα ρωτήσω σήμερα με την απόσταση του χρόνου: Ήσαν ορθοί οι στόχοι αυτοί; Η γενική κατεύθυνση ήταν η ορθή; Εξυπηρετούσαν τους βασικούς στόχους του ελληνικού λαού; Ήσαν ρεαλιστικοί; Ανταποκρίνονταν στους μύχιους πόθους του λαού και της νεολαίας μας; Και τέλος με ποια πολιτική-κομματική ετικέτα μπορούν να χαρακτηριστούν;

Από μιαν άλλη σκοπιά τίθεται το ερώτημα: Ύστερα από σχεδόν μισόν αιώνα που

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ - Μίκης Θεοδωράκης


ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΗ - Μίκης Θεοδωράκης

Με την ανανεωμένη μας σελίδα η Κ.Α.Π. (Σπίθα) κάνει μια νέα αρχή. Ή μάλλον επιστρέφει στην αρχική ιδέα-πρόταση για την δημιουργία μιας Κίνησης Ιδεών. Η πείρα που αποκτήσαμε δεν πήγε χαμένη. Όλες και όλοι μας γίναμε λίγο πιο σοφοί! Άλλωστε δήλωσα εξ αρχής πως επιχειρούμε ένα καινούριο ιστορικό πείραμα. Ποιο είναι το συμπέρασμα; Ότι οι ιδέες μας αποδείχθηκαν πιο δυνατές, στέρεες και αποδεκτές από τις διάφορες δομές μέσα στις οποίες επιχειρήσαμε να τις κλείσουμε. Και θα ΄λεγα ακόμα ότι οι δομές έπαιξαν ρόλο αρνητικό, ανασταλτικό και σε πολλές περιπτώσεις ολέθριο! Τώρα όποιοι και όσοι συμμερίζονται τις βασικές μας ιδέες είναι απολύτως ελεύθεροι να επιλέξουν τις μορφές που θα πάρει η παρουσία και οι δράσεις τους.

Σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι είμαι και θα είμαι παρών. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθήσω να επιλέγω τις παρεμβάσεις και τις δραστηριότητές μου. Αυτές τις μέρες συμπληρώνονται 70 χρόνια συμμετοχής μου στους αγώνες του λαού μας για Ελευθερία, Ανεξαρτησία, Κοινωνική Δικαιοσύνη και Πολιτισμό. Με οδηγό την θεωρία μου για την σχέση ανάμεσα στην Αρμονία και στο Χάος. Από την δεκαετία του ’60 και μετά άρχισα να παίζω πρωταγωνιστικό ρόλο, που με υποχρέωσε να παίρνω κρίσιμες αποφάσεις, που υποθέτω ότι τις γνωρίζετε. Μια από τις πρόσφατες υπήρξε και η ίδρυση της Κ.Α.Π.. Παρά την δημοκρατικότητά μου και την αναγνώριση του ρόλο της ομαδικής δουλειάς, θεώρησα και θεωρώ ότι αποφάσεις που στηρίζονται αποκλειστικά στη δική μου ανάλυση, εκτίμηση, διαίσθηση θα πρέπει από την άποψη της ευθύνης να τις επωμίζομαι μόνος μου. Για τον λόγο αυτό σας βεβαιώ ότι σε καμμιά περίπτωση δεν τις μοιράστηκα ούτε ακόμα και με τον πιο κοντινό μου άνθρωπο, λ.χ. τον πατέρα μου, την γυναίκα μου ή τον αδελφό μου. Το λέω αυτό για να γίνει από όλους κατανοητό ότι ποτέ μου δεν είχα γύρω μου «αυλή», συμβούλους, περιβάλλον. Μπορεί να συζητώ με όλους. Να ακούω τα πάντα.

Όμως όλα αυτά είναι για μένα δευτερεύοντα, πιθανώς ωφέλιμα αλλά αμελητέα, όταν θα πρέπει να αποφασίσω κάτι σημαντικό. Πολύ περισσότερο δεν καταδέχθηκα ποτέ να ξεχωρίσω  συνεργάτες, συντρόφους και συναγωνιστές όπως λ.χ. στους Λαμπράκηδες, στο Πατριωτικό Μέτωπο και τώρα στην Κ.Α.Π. Έχω για όλες και για όλους την ίδια εκτίμηση, σεβασμό και αγάπη. Φτάνει να είναι άποιος και να φαίνεται πιστός όχι μόνο στα ιδανικά μας αλλά και στην ευπρέπεια και την ευγένεια που πρέπει να χαρακτηρίζει έναν αληθινό αγωνιστή.

Αθήνα,  26.4.2013

Μίκης Θεοδωράκης

http://www.spitha-kap.gr/el/articles/article/?nid=4172

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

Συνοπτικά πρακτικά 4ης τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ενιαίας Σπίθας Αττικής


Συνοπτικά πρακτικά 4ης τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Ενιαίας Σπίθας Αττικής  7/4/2013 (Μέρος 1ο)


Την Κυριακή 7/4 συγκλήθηκε η 4η προαναγγελθείσα τακτική γενική συνέλευση της ενιαίας Σπίθας.
Στη συνέλευση παρευρέθησαν και 5 νέα μέλη της Σπίθας. Παρών στη συνέλευση ήταν ο Στράτος Δασκαρόλης από τη Σπίθα Καλαμάτας.
Εκλέχτηκε προεδρείο που απαρτιζόταν από τους Κοντό Μάκη, Καφετζοπούλου Έφη, Παπαδάκη Σοφία και Ζερέυ Νίκη.
Επίσης έγινε επικαιροποίηση των  e-mails των παρευρισκομένων.                                                              
Έγινε ανάγνωση της θεματολογίας  και συζητήθηκαν τα κάτωθι θέματα:

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ Γ. Σ. ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΠΙΘΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 7.4.2013

Στη Γ.Σ. της 7ης Απριλίου 2013 εγκρίθηκε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα το οποίο μέχρι τώρα έχουν υπογράψει σε χαρτί ολογράφως δεκάδες ΕΝΕΡΓΟΙ Σπιθιστές / Σπιθίστριες στην Αττική.

Η διαδικασία υπογραφής του ψηφίσματος δεν έχει ολοκληρωθεί.

 Όποιος  θέλει να αγωνιστεί μαζί μας για να διώξουμε επιτέλους την ξένη και ντόπια "ακρίδα"  για να φωνάξουμε όλοι μαζί : είμαστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ " ,οικοδομώντας μια Ανεξάρτητη, Περήφανη , Σεβαστή σε εχθρούς και φίλους,  Ευημερούσα  Ελλάδα, Αλληλέγγυα πρός όλους τους λαούς του κόσμου,  μπορεί να το συνυπογράψει στο στέκι μας ( Μπουμπουλίνας 34 , Αθήνα 106 82, Εξάρχεια . 
Τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045 - 6972300003 
 ) ή να μας στείλει email  ηλεκτρονικά στο  email : epi.no.attikis@gmail.com

ΣΠΙΘΑ σημαίνει ΟΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ 


ΨΗΦΙΣΜΑ  Γ. Σ.  ΕΝΙΑΙΑΣ  ΣΠΙΘΑΣ  ΑΤΤΙΚΗΣ  7.4.2013

Ξεκινήσαμε ως απλοί προβληματισμένοι πολίτες, σαστισμένοι σε μία χώρα που την σκιάζει η φοβέρα και την πλακώνει η σκλαβιά, που περιήλθε στην δίνη του σοκ και δέος.
Ο προβληματισμός έγινε αγανάκτηση και ξεχυθήκαμε στους δρόμους για να υπερασπιστούμε τα δίκια της Πατρίδας μας. Για να φωνάξουμε ως ελεύθεροι πολιορκημένοι, ως απροσκύνητος Λαός το μεγάλο ΟΧΙ.
Πορευτήκαμε μέσα από συμπληγάδες, δεχτήκαμε χτυπήματα, από μέσα κι από έξω, ύπουλα και

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

VOTACIÓΝ PARA CHÁVEZ


VOTACIÓΝ PARA CHÁVEZ

Querido compañero Hugo Chávez,
Allí adonde vas dales muchos recuerdos de nuestra parte a Espartaco, a los trabajadores de Chicago, a los comuneros de París, a Teódoros Kolokotronis, a Georguios Karaiskakis, a Marco Bótsari, a Rosa Luxemburg, a Karl Liebknecht, a Aris Velouhiotis, a Che Guevara, a Aliente, a Neruda,a Lambrakis y a Pétrula y diles que nosotros guardaremos encendida la llama de la revolución. Compañero, buen viaje....

Asamblea General de la Movimiento des Ciudanos Independientes - Chispa (Mikis theodorakis) Continua de Atenas Ática.


Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΣΑΒΕΣ


ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΣΑΒΕΣ
Ἀγαπητὲ Σύντροφε Ούγκο Τσάβες,
ἐκεῖ που πᾶς νὰ δώσεις τοὺς χαιρετισμοὺς μας στὸ Σπάρτακο, στοὺς ἐργάτες τοῦ Σικάγου, στοὺς Κομμουνάρους τοῦ Παρισιοῦ, στὸ Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, στὸν Γεώργιο Καραϊσκάκη, στὸ Μάρκο Μπότσαρη, στὴ Ρόζα Λουξεμπουργκ, στὸν Καρλ Λῆμπκνεχτ, στὸν Ἄρη, στὸν Τσὲ Γκεβάρα, στὸν Ἀλιέντε, στὸν Νερούδα, στὸν Λαμπράκη καὶ στὸν Πέτρουλα καὶ νὰ τοὺς πεῖς ὄτι ἐμεῖς ἐδῶ θὰ κρατήσουμε ἀναμμένη τὴ φλόγα τῆς ἐπανάστασης. Σύντροφε, καλὸ ταξίδι.
Ἡ ΓΣ τῆς Ἑνιαίας Σπίθας Ἀττικῆς
6/3/2013



Ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ [Επεξεργασία]




Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Συνοπτικά Πρακτικά Γενικής Συνέλευσης της Ενιαίας Σπίθας Αττικής 25/02/2013


Συνοπτικά Πρακτικά Γενικής Συνέλευσης
της Ενιαίας Σπίθας Αττικής 25/02/2013


Την Δευτέρα 25/02/2013 συγκλήθηκε η 2η Γενική Συνέλευση της Ενιαίας
Σπίθας Αττικής

Παρόντες ήταν και 8 (οκτώ) φίλοι της Σπίθας.

Εκλέχτηκε προεδρείο από το σώμα που απαρτίζονταν από τους Νούση
Βασίλη, Σαλπιγκτίδου Μελίνα και Τσιφτσιάν Ανδρέα.

Έγινε ανάγνωση της Ημερήσιας Διάταξης και θεματολογίας.

Κατ αρχήν έγινε πρόταση προς το σώμα αν δέχεται να βιντεοσκοπείται κάθε
φορά η Γ.Σ. Αποφασίστηκε με ψηφοφορία να κλείνει η κάμερα, όταν κάποιος
δεν θέλει να βιντεοσκοπείται.

Έγινε ανάγνωση της Ημερήσιας Διάταξης με τα κάτωθι αριθμημένα θέματα:.

1. Αναγνώστηκε το μήνυμα του Γ.Γ. Μιχάλη Πατσίκα που στάλθηκε με e-
mail την ίδια μέρα προς την Γενική Συνέλευση.

Έγιναν ερωτήσεις και τοποθετήσεις που αφορούσαν στο μήνυμα του Γ.Γ. του
ΚΑΠ Σπίθα Μιχάλη Πατσίκα.

2. Επικύρωση των πρακτικών της προηγούμενης Συνέλευσης.

Έγινε ένσταση από τον Σπιθιστή Θ. Κατραούρα, μέλος της πρώην Σπίθας
Κέντρου Αθήνας 12 Φλεβάρη, πώς στην 1η συνέλευση της Ενιαίας Σπίθας
Αττικής, παρευρισκόταν ως εκπρόσωπος της συγκεκριμένης Σπίθας. Μετά
από συζήτηση που ακολούθησε αναφορικά με την παρουσία στην τότε Γ.Σ.
δύο ακόμη μελών αυτής της Σπίθας, έγινε σαφές έπειτα από διευκρινήσεις
ότι τελικώς στην Γ.Σ., η Σπίθα Κέντρου Αθήνας 12 Φλεβάρη εκπροσωπήθηκε
μόνο διά του εκπροσώπου της και αποφασίστηκε να διορθωθούν τα πρακτικά
σε αυτό το σημείο.

3. Εισήγηση για τους στόχους της Ενιαίας Σπίθας Αττικής.

Συζητήθηκαν οι Στόχοι της Ενιαίας Σπίθας Αττικής, καθώς και η Λειτουργία
της 7μελους Επιτροπής Πόλης.(βλ. σχετική ανάρτηση στην επίσημη
ιστοσελίδα). Έγιναν ερωτήσεις και δόθηκαν απαντήσεις επί της εισήγησης, και
συμπερασματικά το σώμα κατέληξε πως :

α) Υπάρχει ταύτιση απόψεων με τις θέσεις του Μίκη Θεοδωράκη.

β) Η Ενιαία Σπίθα Αττικής θα θέτει προτάσεις που θα περνούν από τη Γ.Σ.
και θα αποφασίζει το Σώμα.

γ) Προτάθηκε από την Επιτροπή Πόλης η ονομασία του "Γραμματέα Σπίθας
Αττικής" και "Αναπληρωτή Γραμματέα Σπίθας Αττικής ". Επίσης τέθηκε σε
ψηφοφορία η πρόταση για την ονομασία «Συντονιστής" και "Αναπληρωτής
Συντονιστής" αντί της πρότασης  για ονομασία "Γραμματέας"
και "Αναπληρωτής Γραμματέας".

Η Εισήγηση υπερψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία για την
ονομασία "Γραμματέας Σπίθας Αττικής" και "Αναπληρωτής Γραμματέα Σπίθας
Αττικής ".

ε) Τέθηκε σε ψηφοφορία η Πρόταση της Επιτροπής Πόλης αν θα
υπάρχει «Γραφείο Τύπου Σπίθας Αττικής» και αν θα υφίσταται με αυτή την
ονομασία ή ως «Γραφείο Επικοινωνίας», και η ψηφοφορία εξελίχθηκε, για την
ονομασία «Γραφείο Τύπου» με συντριπτική πλειοψηφία.

στ’) Τέθηκε σε ψηφοφορία η ψήφιση των στόχων όπως τους έθεσε η
Επιτροπή Σπίθας Αττικής και πέρασε ομόφωνα.

4. Έγινε ενημέρωση στο Σώμα που αφορά στην πρωτοτυπία της
επικοινωνίας της Επιτροπής Πόλης με τα μέλη της Σπίθας Αττικής
με SMS, στο Ημερολόγιο Δράσεων και γεγονότων και στην διαχείριση
λογαριασμού twitter και Facebook, (βλ. αντίστοιχο κείμενο στο internet).

5. Απολογισμός δράσεων

α) Απεργία της Τετάρτης 20/02/2013. Διαπιστώθηκε η ιδιαίτερα θετική
αντίδραση του κόσμου στην παρουσία του ΚΑΠ Σπίθα στην συγκεκριμένη
δράση.

β) Αναφορά στο σχέδιο ΑΘΗΝΑ για τα Τ.Ε.Ι. και η συμβολή και συμμετοχή
μέλους της Σπίθας Νέων (συναγωνιστής Κοντός Μ.) στη κινητοποίηση
των Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας, καθώς και η απήχηση στους φοιτητές του μηνύματος
του Μίκη Θεοδωράκη, που αφορούσε στον αγώνα των φοιτητών. Επίσης
γνωστοποιήθηκε στο Σώμα πώς το κείμενο χαιρετισμού του Μίκη
Θεοδωράκη, διαβάστηκε και σε συνέλευση φοιτητών στα Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου
και Ναυπάκτου. Επιπλέον στη Κεφαλλονιά, φοιτητής εξέφρασε την επιθυμία
του να φτιάξει Σπίθα στη σχολή του. Έγιναν αναφορές από μέλη που
αφορούν στη θέση του ΚΑΠ Σπίθα για το φοιτητικό κίνημα, καθώς και για τη
στήριξή της Σπίθας στους ανεξάρτητους και ανένταχτους φοιτητές.

Κατατέθηκε ένσταση από μέλος της Γενικής Συνέλευσης σχετικά με την
ορθότητα της στήριξης φοιτητή μέλους του ΚΑΠ Σπίθα να υπερψηφίσει
κινητοποίηση καταλήψεων στην φοιτητική Συνέλευση του ΤΕΙ. Η συντριπτική
πλειοψηφία του σώματος τάχθηκε υπέρ της πρωτοβουλίας του φοιτητή

μέλους το, να προβεί στην υπερψήφιση των καταλήψεων.

γ) Μέλη της Σπίθας από τα νότια προάστια μαζί με μέλη από την Ενιαία Σπίθα
Αττικής έλαβαν μέρος σε διαμαρτυρίες κατοίκων στη ΔΕΗ και προτάθηκε
να λαμβάνει η Σπίθα Αττικής μέρος σε διαμαρτυρίες κατοίκων σε διακοπές
ρεύματος και κατασχέσεις ,καθώς να συμμετάσχει στη κινητοποίηση των
Συνταξιούχων στο Υπουργείο Εργασίας, στις 28/02/2013.

Ακόμα έγινα αναφορά να στηρίξει η Σπίθα Αττικής την Επιτροπή Αγώνα
Ελληνικού που αφορά στη πώληση ακτών από το Κερατσίνι ως και το Σούνιο.

δ) Ενημερώθηκε το Σώμα για τη παρουσία και τη συμμετοχή μελών της
Σπίθας στις " ΣΚΟΥΡΙΕΣ " και τη Μεγάλη Παναγιά καθώς και την Ιερισσό
Χαλκιδικής, και γνωστοποιήθηκε στο Σώμα η απήχηση από τους πολίτες που
έλαβαν μέρος στις κινητοποιήσεις (υπάρχει και σχετική βιντεοσκόπηση)

6. Εισήγηση για το νέο Οργανωτικό Σχέδιο και Σχέδιο Ανάπτυξης της
Ενιαίας Σπίθας Αττικής. Το σχετικό οργανόγραμμα διανεμήθηκε στο Σώμα
σε έντυπη μορφή. Έγινε ανάλυση του οργανογράμματος καθώς και ερωτήσεις
και επεξηγήσεις.

Προτάθηκε να δοθεί ο εύλογος χρόνος, ώστε να μελετήσει το Σώμα την
πρόταση Οργανωτικού.

Τέθηκαν σε συζήτηση τα παρακάτω που αφορούν στο οργανόγραμμα
Οργανωτικού.

1) Να παρθεί οριστική απόφαση επί του Οργανωτικού Σχεδίου Ανάπτυξης
στην παρούσα Γ.Σ.

2) Να υιοθετηθεί ως Προσχέδιο και Βάση Συζήτησης και να εμπλουτιστεί με
προτάσεις σε επόμενη Γ.Σ .

3) Να μείνει ως έχει και στη καθαρογραφή του να εμπλουτιστεί με προτάσεις.

Κατόπιν σχετικών ψηφοφοριών το θέμα παραπέμπεται στην επόμενη Γ.Σ
ως Προσχέδιο και Βάση συζήτησης, ώστε να εμπλουτιστεί ενδεχομένως με
προτάσεις και τροποποιήσεις (Αποφασίστηκε η πρόταση 2).

7. Εισήγηση Οικονομικού και δημιουργία Πολιτικού Καφενείου- Στεκιού

Έγιναν ερωτήσεις, απαντήσεις επεξηγήσεις.

Δεν κατέστη δυνατόν να ψηφιστούν όλα τα θέματα που τέθηκαν προς ψήφιση
από την εισήγηση Οικονομικού. Αποχώρησαν μέλη.

Συζητήθηκε η πρόταση για δημιουργία "Στεκιού" που εδράζεται στη
Μπουμπουλίνας 34 και με την δυνατότητα πραγμάτωσης μουσικών
εκδηλώσεων, θεατρικών δρώμενων, συγκεντρώσεων και διαλέξεων.
Τέθηκε σε ψηφοφορία από το Σώμα, και η οποία υπερψηφίστηκε με
συντριπτική πλειοψηφία.

Τα υπόλοιπα θέματα της Ημερήσιας Διάταξης και ειδικά ο νέος «Κανονισμός
Λειτουργίας Γενικών Συνελεύσεων» θα συζητηθούν σε επόμενη Γ.Σ. που θα
ανακοινωθεί.

Λήξη Συνεδρίασης


Αθήνα 26/02/2013

To Προεδρείο της 2ης ΓΣ της Ενιαίας Σπίθας Αττικής

Υποσημείωση: Τα πλήρη Πρακτικά θα βρίσκονται πάντα στο αρχείο της
Ενιαίας Σπίθας Αττικής και θα είναι στη διάθεση όποιου μέλους επιθυμεί να
τα διαβάσει καθώς και το video της ΓΣ. Στην επόμενη ΓΣ θα συζητηθεί από το
Σώμα η έγκρισή τους.

http://www.spitha-kap.gr/el/sparks/?id=211&news=1&&snid=4062

-- 
Η  Επιτροπή της Ενιαίας Σπίθας ΑΤΤΙΚΗΣ

 Κίνημα Ανεξάρτητων Πολιτών "Σπίθα" - Μίκης Θεοδωράκης

 

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Μια παρέμβαση που θα προκαλέσει συζητήσεις, έκανε μέσω του enikos.gr, Ο Μίκης Θεοδωράκης

Παρέμβαση του Μίκη Θεοδωράκη στο enikos.gr


Μια παρέμβαση που θα προκαλέσει συζητήσεις, έκανε  μέσω του enikos.gr, Ο Μίκης Θεοδωράκης, με αφορμή το κείμενο του Νίκου Χατζηνικολάου, με τίτλο "ΑΟΖ ΤΩΡΑ".... 
Διαβάστε την επιστολή του:

" Αγαπητέ κ. Χατζηνικολάου,
            Διάβασα το άρθρο σας «ΑΟΖ ΤΩΡΑ», με το οποίο καλείτε την ελληνική κυβέρνηση να ακολουθήσει το πρόσφατο παράδειγμα της Κύπρου και να ανακηρύξει την ελληνική ΑΟΖ. Το ερώτημα όμως είναι, μπορεί να το κάνει; Έχει το δικαίωμα; Αλλά και αν το κάνει, τότε σε ποιον θα ανήκει αυτή η ΑΟΖ; Στην Ελλάδα ή στους ξένους; Τους πιστωτές μας;
            Επ’ αυτού τα Μνημόνια με τα οποία οι Κυβερνήσεις Παπανδρέου, Παπαδήμου και Σαμαρά έχουν δεσμεύσει την χώρα μας, θεωρούν ως δεδομένο το γεγονός ότι έχουμε παραδώσει στους πιστωτές την Εθνική μας Ακεραιότητα δηλαδή την Εθνική Ανεξαρτησία, όσο και το σύνολο του Εθνικού μας Πλούτου. Με άλλα λόγια, για όσον καιρό θα είμαστε χρεοκοπημένοι, οι πιστωτές έναντι του χρέους θα εισπράττουν μέσω του «Ταμείου» όλο τον υφιστάμενο και τονπαραγόμενο πλούτο της χώρας, την αξία του οποίου θα καθορίζουν μονομερώς και στη συνέχεια θα τον μεταβιβάζουν στις Τράπεζές τους στο εξωτερικό.
            Και ειλικρινά μένω κατάπληκτος, όταν διαπιστώνω ότι το γεγονός αυτό αγνοείται από τους πάντες. Δηλαδή σαν να μην έχει γίνει. Σαν να μην υπάρχουν Μνημόνια, Τρόικα και Ταμείο. Πώς είναι δυνατόν, κ. Χατζηνικολάου, να παραμένει «μυστικό» το ότι κάποιοι πούλησαν την Πατρίδα μας στους ξένους;
            Όμως το αντιπαρέρχομαι και περνώ στη σημερινή πραγματικότητα, μετά την αποκάλυψη του μεγέθους του υποθαλάσσιου εθνικού μας πλούτου, που κατά τη γνώμη μου αλλάζει όλα τα δεδομένα, αφού τα Μνημόνια και οι δεσμεύσεις οφείλονται στο Δημόσιο Χρέος, δηλαδή στην
αδυναμία μας να καλύψουμε τις οφειλές μας προς τους πιστωτές μας.
            Πόσα είναι τα χρέη μας; Ας πούμε, 400 δισ. ευρώ. Όμως από τις εκθέσεις των ειδικών, όπως είναι ο κ. Φώσκολος του οποίου την αξία και το κύρος δεν αμφισβητεί κανείς (είναι εξ άλλου σύμβουλος της Καναδικής Κυβέρνησης για θέματα υδρογονανθράκων) και ο καθηγητής Ζεληλίδης, μας αποκάλυψαν ότι η αξία του υφιστάμενου υποθαλάσσιου πλούτου καλύπτει τουλάχιστον πέντε φορές  το Δημόσιο Χρέος μας!
            Δεν θα έπρεπε τάχα, να αναθέσουμε σε κάποια Επιτροπή από Έλληνες και ξένους ειδικούς, να επιβεβαιώσουν αυτούς τους ισχυρισμούς, που  όχι μόνο θα μας βοηθήσουν να καλύψουμε το Χρέος και να απαλλαγούμε από τα Μνημόνια και τις Τρόικες αλλά και θα μας επιτρέψουν να εφαρμόσουμε αναπτυξιακές πολιτικές που θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή και την μοίρα της πατρίδας μας;
            Θα μου επιτρέψετε να ξαναθυμίσω από την σελίδα σας τις ανακοινώσεις των ειδικών που προανέφερα, καθώς και του καθηγητή κ. Ζεληλίδη, ώστε οι αναγνώστες σας να λάβουν μια ακριβή εικόνα για τον υποθαλάσσιο πλούτο της χώρας μας.
            Αρχίζω από τον Καθηγητή κ. Φώσκολο:
«Θα πάω λίγο στη γεωλογία της περιοχής, για να δείξω ότι έχουμε πολλούς υδρογονάνθρακες, ιδιαίτερα κάτω από την Κρήτη. Τα αποθέματα είναι μεγάλα, για να μην πω μυθικά. 
Επί περίπου 18 εκατομμύρια χρόνια (18.000.000), αυτή η αναδίπλωση του πυθμένα, η πτυχή του πυθμένα, μετατράπηκε σε μία ράχη, η οποία λέγεται Μεσογειακή Ράχη. 
Η Μεσογειακή Ράχη είναι αυτή η οποία στη συνέχεια δημιούργησε παγίδες που δεσμεύουν το φυσικό αέριο.
Αυτή η Μεσογειακή Ράχη ξεκινάει από τη Ζάκυνθο και τελειώνει στην Κύπρο. Είναι μία τεράστια Ράχη με πάρα πολλές παγίδες. Οι παγίδες υπάρχουν σε μία έκταση 60 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων (60.000), έκταση ίση όση η Ελλάδα και περιμένουμε μέσα σε αυτές τις παγίδες να υπάρχει το φυσικό αέριο. Το ότι βγαίνει φυσικό αέριο, το έχουνε μετρήσει οκτώ (8) διεθνή ινστιτούτα. Δεν μπορούμε να λέμε αυτή τη στιγμή ότι δεν υπάρχει φυσικό αέριο, όταν αυτό το πράγμα έχει μετρηθεί. 
ελέγχθηκαν επίσης από τους Νορβηγούς πριν ενάμιση χρόνο, στο γραφείο του κ. Μανιάτη.
Ποια είναι τα αποθέματα τα οποία έχουμε, το κομμάτι που θα γίνει η έρευνα από τους Νορβηγούς : τα αποθέματα εκτιμώνται – αυτή τη στιγμή – δίνω τιμές – σε ένα τρισεκατομμύριο εφτακόσια δισεκατομμύρια (1.700.000.000.000). Εάν το ελληνικό κράτος πάρει το 20% και οι περιφέρειες το 5% και εκτιμήσουμε τα άτομα τα οποία θα δουλέψουν και τη φορολογία αυτών των ατόμων και ταυτόχρονα συνεκτιμήσουμε την αντικατάσταση του εισαγόμενου πετρελαίου από το φυσικό αέριο, το ελληνικό κράτος θα κερδίσει 600 δισεκατομμύρια (600.000.000.000) σε 25 χρόνια. 
Δηλαδή κάθε χρόνο θα μπαίνουν μέσα στο Υπουργείο Οικονομικών 25 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο (25.000.000.000 $), χωρίς εμείς να βάλουμε φράγκο από την τσέπη μας. 
Εάν δούμε ποια είναι τα αποθέματα σε όλη την έκταση της ελληνικής ΑΟΖ, τότε τα αποθέματα αυτά εκτιμώνται σε 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια (2.500.000.000.000 $). Και το αντίστοιχο κέρδος, το ετήσιο κέρδος, το οποίο θα έχει το Υπουργείο Οικονομικών, είναι 32 δις το χρόνο (32.000.000.000 $), χωρίς εμείς να βάλουμε φράγκο από την τσέπη μας. Δηλαδή θα απασχολούνται 450 με 500 χιλιάδες άτομα (450.000 – 500.000) και το ελληνικό κράτος θα κερδίζει 32 δις το χρόνο (32.000.000.000 $). 
Αυτά τα έσοδα τα έχουμε από τα συμβατικά αποθέματα, από τα αποθέματα τα οποία εμείς μπορούμε αυτή τη στιγμή να αξιοποιήσουμε αύριο το πρωί. 
Εάν συνεκτιμήσουμε και τα αποθέματα, τα οποία θα αρχίσουνε να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης σε 15 χρόνια, τα αποθέματα αυτά είναι 10πλάσια από τα συμβατικά μας αποθέματα και θα αποφέρουν στο ελληνικό δημόσιο 17,5 τρισεκατομμύρια (17.500.000.000.000), η αξία τους είναι 17,5 τρισεκατομμύρια, τα οποία θα γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης σε 100 χρόνια από σήμερα. 
Θα ξεκινήσει η εκμετάλλευση σε 15 χρόνια, αλλά επί 100 χρόνια θα έχουμε τη δυνατότητα να βγάζουμε φυσικό αέριο. 
Τα έσοδα από αυτά τα συμβατικά και μη συμβατικά αποθέματα, των οποίων η αξία ανέρχεται σε 20 τρις (20.000.000.000.000), εάν εμείς πάρουμε το 25%, σημαίνει ότι το ελληνικό δημόσιο σε μια περίοδο για 100 χρόνια, θα παίρνει 50 δισεκατομμύρια το χρόνο (50.000.000.000), για 100 χρόνια θα μπαίνουν μέσα στο Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς εμείς να βάλουμε ούτε μία δραχμή. 
Και με αυτά τα χρήματα εμείς μπορούμε να ξεχρεώσουμε τα χρέη μας, μπορούμε να αναστήσουμε την οικονομία μας, αποκτούμε μία τεράστια γεωπολιτική δύναμη. 
Και αυτό θα γίνει διότι οι Ευρωπαίοι έχουν ανάγκη από τον ορυκτό μας πλούτο, έχουν ανάγκη από τους υδρογονάνθρακες μας. 
Μέσα σε εξήντα μήνες η Ευρώπη θα πεινάσει ενεργειακά και χρειάζονται την Ελλάδα. Η Ελλάδα δεν πρόκειται να φύγει από το ευρώ, είτε το θέλουμε εμείς είτε δεν το θέλουμε εμείς και μας έχουν ανάγκη οι Ευρωπαίοι. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Έχουμε πλούτο, τον οποίο τον έχουν ανάγκη για να επιβιώσουν οι οικονομίες τους, για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες τους. Επομένως το μέλλον για την Ελλάδα, εφόσον βρεθεί στην Ελλάδα ένας Πούτιν, θα μπορέσει να είναι λαμπρό και νομίζω ότι μπορεί η Ελλάδα να ξαναδεί πάλι εποχές του Περικλή. 
Τα χρήματα που θα μπαίνουν μέσα, τα 50 δισεκατομμύρια (50.000.000.000), αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο (1/3) του σημερινού ελληνικού προϋπολογισμού. 
Η αξία των αποθεμάτων, τα 20 τρις (20.000.000.000.000), αντιστοιχούν με 143 ελληνικούς προϋπολογισμούς. Τα χρήματα είναι αμύθητα και θα πρέπει αυτό το πράγμα να συνειδητοποιηθεί».  
            Συνεχίζω με τον κ. Λυγερό:
«Η χώρα μας είναι το πιο «ακριβό οικόπεδο» σε γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό επίπεδο αλλά κάποιοι κρατούν στην αφάνεια, τον φυσικό και ορυκτό μας πλούτο.
Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τα κυριαρχικά δικαιώματα μας, την αποκλειστική οικονομική μας ζώνη, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να παίξουμε σημαντικό ρόλο στα χρόνια που θα ακολουθήσουν μιας και η πατρίδα μας βρίσκεται στο ενεργειακό
σταυροδρόμι τριών ηπείρων».
            Επίσης ο κ. Κονοφάγος μας λέει:
«Απαιτείται λοιπόν στρατηγική από πολιτική άποψη, στρατηγική και γεωπολιτικό όραμα, με τη συμμετοχή όμως τεχνοκρατών διότι να σας πω την αλήθεια οι πολιτικοί δεν ενδιαφερθήκανε για εμάς του τεχνοκράτες τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια καθόλου, δεν τους ενδιέφερε να έχουν σχέση μαζί μας.
Πρόκειται να ψηφιστεί στο τέλος του έτους στο Ευρωκοινοβούλιο, ο οδικός χάρτης του 2050, δηλαδή τα επόμενα σαράντα χρόνια θα ψηφιστεί στο Στρασβούργο. Τί λέει αυτός ο χάρτης; Λέει ότι η ασφάλεια εφοδιασμού της Ευρώπης σε φυσικό αέριο θα επικεντρωθεί κυρίως στην ανατολική Μεσόγειο και στο Βόρειο Πόλο στον Αρκτικό Ωκεανό. Άρα αυτό που θα ψηφιστεί από το Ευρωκοινοβούλιο, συνδέει τον Αρκτικό Ωκεανό με την ανατολική Μεσόγειο, όσον αφορά το φυσικό αέριο διότι ο Βόρειος Πόλος περιέχει υπολογίζεται το 25% των παγκοσμίων αποθεμάτων φυσικού αερίου».
Τέλος ο καθηγητής Α. Ζεληλίδης σε πρόσφατη εκπομπή ανέφερε ότι κατά την άποψή του «το φυσικό αέριο που υπάρχει από την Κέρκυρα ακολουθώντας όλη την Δυτική Ελλάδα και φτάνοντας ως την Νότιο Κρήτη υπολογίζεται η αξία του σε ένα τρις. 500 δις».
Επαναλαμβάνω ότι κατά τη γνώμη μου μετά από όλες αυτές τις πληροφορίες θα έπρεπε να σχηματιστεί κατ’ αρχήν μια Εθνική Επιτροπή από επιστήμονες σε συνεργασία με ξένα ινστιτούτα να καταλήξει στον πραγματικό πλούτο που υπάρχει στην περιοχή μας και ειδικά στην ανατολική περιοχή της Μεσογείου. Όταν βεβαιωθούμε γι’ αυτό, τότε η δεύτερη πράξη που πρέπει να κάνουμε είναι να ανακηρύξουμε την ελληνική ΑΟΖ μέσα στην οποία περικλείεται το 80% του πλούτου αυτού. Η ελληνική ΑΟΖ θα τετραπλασιάσει την έκταση της Ελλάδας, θα γίνουμε χώρα μεσαίου ευρωπαϊκού μεγέθους, ενώ από την οικονομική άποψη θα μας καταστήσει από τις πλουσιότερες χώρες της Ευρώπης.
Με δεδομένη την ύπαρξη αυτού του πλούτου που υπολογίζεται σε πολλά τρισ. Ευρώ που σε βάθος χρόνου θα αυξάνεται, αποκτάμε αυτομάτως την δυνατότητα να απαλλαγούμε εντελώς από χρέη και τόκους και κυρίως να αποκτήσουμε την πλήρη οικονομική μας ανεξαρτησία.
Γιατί όμως δεν γίνονται όλα αυτά; Διότι η πολιτική τάξη στην Ελλάδα, όπως ήδη ανέφερα, είναι εξαρτημένη. Που σημαίνει εκτός των άλλων ότι δεν έχει ουσιαστικά το δικαίωμα να προχωρήσει σε χειρισμούς με όλα τα κράτη με τα οποία θα πρέπει να συνεννοηθούμε για την κήρυξη της ΑΟΖ, δηλαδή Τουρκία, Αλβανία, Ιταλία, Λιβύη, Αίγυπτο κλπ. Δηλαδή προβλήματα που έλυσαν όλες οι άλλες χώρες του κόσμου που έχουν ως τώρα ανακηρύξει ΑΟΖ. Ειδικά με την Τουρκία. Και για το Αιγαίο. Η δική μου άποψη είναι ότι θα πρέπει να ανακηρύξουμε το Αιγαίο περιοχή υψηλού φυσικού κάλλους για να μην διακινδυνεύσουμε να το μολύνουμε με γεωτρήσεις αλλά και αν αποφασιστεί η εκμετάλλευση πετρελαίου στο Αιγαίο, εάν οι δύο χώρες Ελλάδα και Τουρκία είναι πράγματι κυριαρχικά ανεξάρτητες, απέναντι στις ΗΠΑ που όπως είναι φανερό, θεωρούν τα πετρέλαια του Αιγαίου ως ιδιοκτησία τους, τότε κατά τη γνώμη μου είναι τελείως ρεαλιστικό να θεωρούμε ότι με συζητήσεις θα βρούμε λύση που να συμφέρει και στα δύο κράτη. Η απειλή που όπως είδαμε  προέρχεται πιο πολύ από άλλες χώρες παρά από την Τουρκία, ότι δήθεν η Τουρκία θα μας κάνει πόλεμο, είναι για μένα εντελώς μη ρεαλιστική. Όπως είναι φανταστικό το να κάνει πόλεμο η Ισπανία στην Πορτογαλία, Η Γαλλία στο Βέλγιο, η Σουηδία στην Φινλανδία κλπ. Και είναι γελοίο και προσβλητικό με την επίσκεψη του Ολάν που βασικά ήρθε ακριβώς για να πάρει μερίδιο τραβηγμένος από την οσμή του πετρελαίου και να μας πουλήσει φρεγάτες για να αμυνθούμε στην Τουρκία. Αυτά είναι γελοιότητες
Όμως η ελληνική κυβέρνηση όπως όλος ο πολιτικός κόσμος είναι απόλυτα δεσμευμένοι με τα Μνημόνια που ψήφισε η ελληνική Βουλή κι έτσι δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτα απ’ αυτούς, διότι -το επαναλαμβάνω για να εμπεδωθεί μέσα στην κοινή γνώμη- με την ψήφιση αυτή υπάρχει όρος ότι η Ελλάδα παραδίδει στα ισχυρά ευρωπαϊκά κράτη δηλ. στους δανειστές της την εθνική της ανεξαρτησία και βάζει ενέχυρο τον εθνικό μας πλούτο, πάνω στον οποίο εφ’ όσον εξακολουθεί η Ελλάδα να έχει χρέη, είμαστε υποχρεωμένοι να παραδίδουμε μέσω του Ταμείου κάθε είδους πλούτο της χώρας μας και φυσικά εάν φτάσουμε στο μέγα εθνικό έγκλημα να κηρυχτεί ΑΟΖ μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες, αυτό σημαίνει ότι όλος αυτός ο παραπάνω πλούτος θα παραδοθεί μέσω του Ταμείου στους δανειστές, κυρίους Μέρκελ, Ολάν και άλλους που παραμονεύουν να μας ληστέψουν". 






Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΙΘΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 3 – 2 -2013



ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΙΘΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 

3 – 2 -2013


Συγκρότηση σε σώμα εκλογή προεδρείου συντονισμού συνέλευσης
Εξελέγησαν ομόφωνα ο Δημήτρης Ασλανίδης , Ο Μανώλης Χατζηδημητρίου και η Εύη Μανίκα
Ανάληψη προεδρείου
Πρόταση να βιντεοσκοπηθεί όλη η συνεδρίαση
Γίνεται δεκτή ομόφωνα

Απόντες ήταν οι Σπίθες :
Κέντρου Αθήνας «12 Φλεβάρη » με εκπρόσωπο την Αναστασία Βούλγαρη
Σπίθα Νίκαιας « Θερμοπύλες» με εκπρόσωπο τον Θεόδωρο Νικολαΐδη
Σπίθα Περάματος με εκπρόσωπο τον Κοσμά Παυλόπουλο
Σπίθα Μαρκόπουλο – πόρτο Ράφτη με εκπρόσωπο τον Χρήστο Σωτηρόπουλο
Σπίθα Αττικού Αλσους με εκπρόσωπο την Μαρία Γρεκούση
Σπίθα Κορυδαλλού


Όλες οι άλλες σπίθες στην Αττική ήταν παρόντες και μάλιστα με συντριπτική πλειοψηφία των μελών τους. Παραβρέθηκε επίσης και μέλος από την Σπίθα Ωρωπού που δεν ήταν αναρτημένη στον χάρτη και έγινε δεκτό στην συνέλευση ως μέλος και η Σπίθα του επίσης.

Στην συνέλευση παραβρέθηκαν και δύο συναγωνιστές που ήταν μέλη από παλιά και αποχώρησαν και οι οποίοι δήλωσαν ότι θέλουν ενταχθούν πάλι στην Σπίθα.Το αίτημα τους θα εξετασθεί και θα τους ανακοινωθεί η απάντηση σύντομα
Η συνέλευση αποφάσισε να μην δώσει δικαίωμα ψήφου στους συναγωνιστές και να παραβρεθούν στην συνέλευση ως παρατηρητές .
Στο σημείο αυτό και κατόπιν της αποδοχής από τις Σπίθες της πρότασης του Μίκη Θεοδωράκη για συνένωση των Σπιθών Αττικής η διασπιθική μετατρέπεται Πανηγυρικά σε 1ησυνέλευση της Ενιαίας Σπίθας Αττικής .

Κατόπιν ανάγνωσης της ημερήσιας διάταξης και μετά από προτάσεις για την συμπλήρωσή της ψηφίστηκε η σειρά που θα συζητηθούν τα θέματα
Θέματα προς συζήτηση 3 ....


ΘΕΜΑ 1ον 
εκλογή παναττικής διοικούσας επιτροπής της ενιαίας Σπίθας Αττικής

Πρόταση του Στέλιου Διαμαντή ( μέλος της ΚΕ – ΚΑΠ ΣΠΙΘΑ και υπεύθυνου οργανωτικού – οικονομικού ) να μην ψηφίζει όποιος δεν πληρώσει την συνδρομή Φεβρουαρίου.

Έλαβαν τον λόγο πολλοί σπιθίτες και σπιθίτριες και το θέμα μπήκε σε ψηφοφορία όπου δεν έγινε δεκτό κατά συντριπτική πλειοψηφία.
Κατόπιν έγινε συζήτηση και τέθηκαν όλα τα θέματα που αφορούν τόσο τον χαρακτήρα όσο και τον τρόπο που θα λειτουργεί η διοικούσα επιτροπή . Έγινε πρόταση για τον αριθμό των μελών και αποφασίστηκε τα μέλη να είναι 7
Προτάθηκε και ψηφίστηκε ομόφωνα η εκλογή να γίνει με μυστική ψηφοφορία με κάλπη

Υποψηφιότητες

Προτάθηκαν και μπήκαν σε ενιαίο ψηφοδέλτιο οι :
Κατραούρας θοδωρής
Κοκάκη Μαρία
Κολοβού Ιωάννα
Κοντός Μάκης
Λάκος Αντώνης
Μιχαλιτσιάνου Σμαράγδα
Νούσης Βασίλης
Παπαδάκη Δέσποινα
Πελεκίδης Γαβριήλ
Τσάνγκας Δαμιανός
Τσιφτσιάν Ανδρέας
Χατζηδημητρίου Μανώλης

Εκλογή εφορευτικής επιτροπής
Εξελέγησαν ομόφωνα οι Αναπλιώτου Μαρία , Αποστολοπούλου Μαρία , Σταυρούλα Ανθούλη.

Η εφορευτική επιτροπή ανέλαβε να διεξαγάγει τις εκλογές
Κατόπιν της διεξαγωγής των εκλογών η εφορευτική επιτροπή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα και η συνέλευση ενέκρινε την όλη διαδικασία ομόφωνα.

Εκλέχτηκαν κατά σειρά εκλογής οι :
  • Κολοβού Ιωάννα, Κοντός Μακης ( ισοψηφία )
  • Χατζηδημητρίου Μανώλης , Νούσης Βασίλης ( ισοψηφία )
  • Πελεκίδης Γαβριήλ
  • Παπαδάκη Δέσποινα
  • Τσιφτσιάν Ανδρέας
Και οι οποίοι θα αποτελούν από τώρα την Διοικούσα Επιτροπή της Ενιαίας Σπίθας Αττικής

Όλοι θα είναι αιρετοί και ανακλητοί . Δεν υπάρχουν αναπληρωματικοί και θα διεξαχθεί εκ νέου ψηφοφορία σε περίπτωση απώλειας της θέσης για όποιο λόγο.

ΘΕΜΑ 2ον 
Συντονισμός δράσης για την οργάνωση της εκδήλωσης της 10 – 2 – 2013 στην αίθουσα «Λουίζα » στον Βύρωνα.

Μετά από εισήγηση του Στέλιου Διαμαντή ( μέλος της ΚΕ – ΚΑΠ ΣΠΙΘΑ και υπευθύνου οργανωτικού – οικονομικού ) η συνέλευση αποδέχτηκε την πρόταση και συμφώνησε να βοηθήσει την οργανωτική επιτροπή ώστε να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση και να έχει την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.

ΘΕΜΑ 3ον
Πρόταση της Σπίθας 1ουδιαμερίσματος Κέντρο Αθήνας για έγκριση ψηφίσματος για να σταλεί στην ΚΕ , στο Μίκη Θεοδωράκη και σε όλα τα μέλη της ΚΕ του ΚΑΠ.

Μετά από διεξοδική συζήτηση το ψήφισμα εγκρίθηκε κατά συντριπτική πλειοψηφία και θα σταλεί με εσωτερική αλληλογραφία.

Λήξη της συνεδρίασης.

Αθήνα 3 – 2 – 2013
Το προεδρείο της 1ης Γενικής συνέλευσης της Ενιαίας Σπίθας Αττικής.

Υ.Γ. Τα πλήρη πρακτικά θα βρίσκονται πάντα στο αρχείο της Ενιαίας Σπίθας Αττικής και θα είναι στην διάθεση όποιου μέλους επιθυμεί να τα διαβάσει καθώς και το video της Συνέλευσης. Στην επόμενη συνέλευση θα ζητηθεί από το σώμα η έγκρισή τους. 



Ανακοίνωση της Σπίθας 1ου διαμερίσματος Κέντρο Αθήνας

Ανακοίνωση της Σπίθας

 1ου διαμερίσματος Κέντρο Αθήνας


Η γενική συνέλευση της Σπίθας 1ου διαμερίσματος Κέντρου Αθήνας που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 31 - 1 - 2013 αποφάσισε ομόφωνα να δεχτεί την πρόταση του Μίκη Θεοδωράκη για συνένωση των Σπιθών της Αττικής σε μία Σπίθα. ΣΥΜΦΩΝΟΎΜΕ  να διοικείτε η Ενιαία Σπίθα από μία ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ επιτροπή πόλης και προτείνουμε η ψηφοφορία να γίνει με κάλπη.
Στην επόμενη διασπιθική θα πρέπει να ορίσουμε τον τρόπο λειτουργίας της επιτροπής πόλης και τον αριθμό των μελών.

Πιστεύουμε ότι η συνένωση των Σπιθων σε αυτή την φάση του κινήματός μας μαζί με τα κατάλληλα άτομα που θα διοικήσουν την Ενιαία Σπίθα Αττικής θα βοηθήσει τόσο στην ενότητα του κινήματος μετά τα τελευταία γεγονότα που χρειάζεται να τα αφήσουμε ΟΛΟΙ  πίσω όσο και στην ανάπτυξη ( ποιοτική και ποσοτική ) του ΚΑΠ - ΣΠΙΘΑ  στην Αττική που είναι απαραίτητη για την επίτευξη των ΣΤΟΧΩΝ  μας.

 Ο Ελληνικός Λαός μας παρακολουθεί και περιμένει από εμάς τα μέγιστα. Ας μην τον απογοητεύσουμε. Είμαστε από αυτούς που όταν λειτουργήσουμε ενωτικά , μεθοδικά και απερίσπαστα στο καθήκον μας έχουμε την δυνατότητα να επηρεάσουμε κολοσσιαία τις εξελίξεις και να οδηγήσουμε  τον ΛΑΟ μας νικηφόρα στην μάχη για την  στην απελευθέρωση  της πατρίδας  στέλνοντας  τους εχθρούς του  στο εκτελεστικό απόσπασμα της ιστορίας. Της ιστορίας που θα την γράψουμε εμείς, ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ , Ο ΛΑΟΣ  !  

Η γενική συνέλευση της Σπίθας 1ου διαμερίσματος Κέντρο Αθήνας





Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

VIDEO - ΣΟΒΑΡΕΣ καταγγελίες Ζεληλίδη (καθ.γεωλογίας) για καθυστέρήσεις και εγκληματική πολιτική με τους υδρογονάνθρακες


Ελληνικοί Υδρογονάνθρακες : ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΙ ΟΛΟΙ ,  εγκληματικές πολιτικές που πρέπει ΤΩΡΑ να ανατραπούν.


Πέρασε σχεδόν απαρατήρητο μέσα σε αυτή την γενική επίθεση
 πυγμής - φασισμού με επιστρατεύσεις και με βία από τα ΜΑΤ  που κάνει η η τρικομματικὴ μνημονιακὴ κυβέρνηση τῆς ἐθνικῆς ὑποτέλειας  στους εργαζόμενους που υπερασπίζονται   το μεροκάματό τους, ένα θέμα που το ΚΑΠ - ΣΠΙΘΑ  και ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης ασχολούνται συστηματικά και μεθοδικά. 

Στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη την ΤΡΊΤΗ 25 - 1 - 2013 καλεσμένοι ήταν ο Αβραάμ Ζεληλίδης καθηγητής γεωλογίας στο πανεπιστήμιο των Πατρών . και ο Νικος Λυγερός καθηγητής Στρατηγικής στο πανεπιστήμιο της Λιόν .
Ακούστηκαν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που μας κάνουν ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΥΣ για τα αποτελέσματα των επίσημων ερευνών  αλλά και σοβαρότατες καταγγελίες που δείχνουν ότι τα μαγειρεύουν έτσι ώστε να μας τα κλέψουν . 

Συγχαρητήρια στον Γιώργο Παπαδάκη που ασχολείται σοβαρά με αυτό  το θέμα και είμαστε σίγουροι ότι θα επιμείνει πολύ. Με την δημοσιογραφική του πείρα μπορεί και αποκαλύπτει την ουσία των θεμάτων που ασχολείται. Η πείρα του τον βοηθά να παίρνει τελικά απαντήσεις από τους καλεσμένους του και έτσι να μαθαίνει ο Ελληνικός Λαός τι συμβαίνει έγκαιρα. 

δείτε την σχετική συζήτηση  ( video ) παρακάτω

Απομαγνητοφωνίσαμε  τις σοβαρές καταγγελίες που έκανε ο Αβραάμ Ζεληλίδης
και την αισιόδοξη είδηση που εκμαίευσε ο Γιώργος Παπαδάκης από τον  Νίκο Λυγερό

-------------------

Αβραάμ Ζεληλίδης : η πολιτεία εδώ και ενάμιση χρόνο δεν έχει στελεχώσει τον φορέα και αποφάσεις πάνω σε αυτό το θέμα παίρνει ο υπουργός που δεν είναι σχετικός με το αντικείμενο. Έχει πάρει από μετάταξη δυό υπαλλήλους δίπλα του που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο και οι οποίοι  υποτίθεται συμβουλεύουν τον υπουργό. 

Ο επίσημος σύμβουλος της Ελληνικής πολιτείας είναι το Γαλλικό ινστιτούτο πετρελαίου. Εγώ λοιπόν φοβάμαι ότι για μιά ακόμα φορά προσπαθούν να καθυστερήσουν τις έρευνες. Δεν μπορούν να τις "θάψουν" πλέον  αλλά προσπαθούν να τις καθυστερήσουν. 

 Δημοσιογράφος : Δηλαδή αν θέλει το Γαλλικό ινστιτούτο θα μας πεί ότι δεν έχουμε πετρέλαιο;
Αβραάμ Ζεληλίδης : Ετσι . 
Δημοσιογράφος : Ότι θέλει μπορεί να μας πεί το Γαλλικό ινστιτούτο 

Αβραάμ Ζεληλίδης : Ότι έκανε εδώ και σαράντα χρόνια



Παπαδάκης : ακούστηκαν ποσά γύρω στα 600.οοο.οοο.οοο ( 600 δισεκατομμύρια ) τέσσερις φορές το ΑΕΠ  ή τρεις φορές το χρέος 

Νίκος Λυγερός : Απλώς να ξέρετε ότι αυτά που ακούστηκαν Αυτό θα είναι η αλήθεια ..... και στην Κύπρο έλεγαν ότι δεν υπάρχει τίποτα και είχαν κατηγορήσει και τον Παπαδόπουλο για αυτό. Τελικά τώρα βλέπετε ότι μόνο με το bonus  υπογραφής η Κύπρος έχει πάρει χρήματα 

Παπαδάκης : Κύριε Ζεληλίδη κι εσείς έχετε την ίδια αισιοδοξία με τον κύριο Λυγερό ; 
Αβραάμ Ζεληλίδης : Πρίν απαντήσω θέλω να δώσω μερικές ακόμα απαντήσεις

1ον δεν υπάρχει εθνική στρατηγική 
2ον ας μου πεί έναν επιστήμονα που έχει πάει σε διεθνή φόρα και έχει μιλήσει για τους υδρογονάνθρακες της Ελλάδας πλην εμού ;
ΚΑΝΕΝΑΣ . Συνεπώς το υπουργείο δεν έχει εξωτερική πολιτική ως προς αυτό , προσέλκυσης ξένων εταιριών . 
3ον Το γεγονός και ξαναλέω , το ότι προσκλήθηκα από πολλές εταιρίες να παρουσιάσω την Ελλάδα, είναι σίγουρο ότι εκπρωσωπώ τις δικές μου απόψεις , 
4ον το γεγονός ότι αυτή την στιγμή το Νορβηγικό πλοίο κάνει πύκνωση γραμμών νότια της Κρήτης δεν είναι γιατί υπάρχουν ενθαρηντικά αποτελέσματα από τα στοιχεία αυτών των ερευνών . Οι εταιρίες που ενδιαφέρθηκαν για αυτά τα αποτελέσματα στηρίζονται στις δικές μας έρευνες ( του εργαστηρίου Πατρών ) που αναδεικνύουν περιοχές και για αυτές τις περιοχές ζήτησαν πύκνωση γραμμών. άρα δεν υπάρχουν καινούργια δεδομένα. Απ' τα σεισμικά θα τα έχουμε μετά από 6 μήνες. Ότι υπάρχει σήμερα είναι σε αυτές τις έρευνες που έχουν δημοσιευτεί από το δικό μας εργαστήριο. Ας μου πεί κάποιος  έναν άλλον ερευνητή σε όλο τον κόσμο που έχει δουλέψει Μεσόγειο και Ιόνιο και έχει δημοσιεύσει με δικά του πρότυπα στοιχεία ; ΟΧΙ  τι είπαν άλλοι . Τι έβγαλαν τα δικά τους αποτελέσματα; 

Η δικιά μου εκτίμηση λοιπόν για τον όγκο των κοιτασμάτων  και για τα χρήματα που μπορούν να εισέλθουν στα Ελληνικά ταμεία είναι περισσότερα από αυτά που λένε κατά καιρούς αριστερά δεξιά . Και αυτό το έχω πεί συγκρίνοντας λεκάνες , συγκρίνοντας γεωλογικά δεδομένα. 

Όμως , το γεγονός ότι οι πολιτικοί φορείς προσπαθούν να αποθαρρύνουν το ενδεχόμενο ύπαρξης τέτοιων κοιτασμάτων με βρίσκει αντίθετο ώς προς το εξής :  Προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλο αυτό το σενάριο περί μεγάλων κοιτασμάτων είναι για να πάει η εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων στο ( Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε ) και αυτό αν γίνει ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. Για άλλη μιά φορά οι οικονομολόγοι θα διαχειρίζονται τον ορυκτό πλούτο της Ελλάδος. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ.  

Αρα λοιπόν, όταν εγώ βλέπω για τρεις περιοχές της ανοιχτής θύρας ( Κατάκολο , Πατραϊκό Γιάννενα ) φτιάξανε μιά επιτροπή με 21 άτομα , με υπουργείο Εξωτερικών και Εθνικής  Άμυνας και επί 8 μήνες δεν μπορούν να αποφασίσουν ποιος θα είναι ο ανάδοχος. 
Παπαδάκης : Είναι πολύ σοβαρά αυτά

Αβραάμ Ζεληλίδης : Όταν έχω ενάμιση χρόνο σε εκκρεμότητα υποψηφιότητες για το συμβούλιο για το φορέα διαχείρισης .
Ποιος μου εγγυάται εμένα ότι όταν θα έρθει η total  και η shell  θα υπάρχει μιά σωστή επιτροπή διαπραγμάτευσης ;  



Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ - Μίκης Θεοδωράκης

ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΛΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ - Μίκης Θεοδωράκης
Συμπεράσματα από τη δράση μου ως Βουλευτή της Β' Πειραιώς, 1964-1967

Ένα εμπνευσμένο κείμενο του Μίκη Θεοδωράκη γραμμένο τον Δεκέμβρη του 1968,  παραμένει και σήμερα επίκαιρο όσο ποτέ. Αναφέρεται στον τρόπο οργάνωσης των Λαϊκών Επιτροπών και δίνει πολλές πολύτιμες συμβουλές για τον τρόπο συγκρότησης και δράσης τους.

Σας το παραθέτουμε έχοντας την βεβαιότητα ότι θα  βοηθήσει σημαντικά όλες τις Σπίθες για την καλύτερη οργάνωση της δουλειάς τους και στην μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα της δράσης τους.


Ζάτουνα, 27 Δεκεμβρίου 1968

1) Η Λαϊκή Επιτροπή (ΛΕ) χτίζεται επάνω σε κάθε τοπικό-ειδικό πρόβλημα. Στο χωριό, στη συνοικία στον κλάδο, στο σχολείο κ.λπ. Υπάρχουν τρία στάδια για το χτίσιμο και την ανάπτυξή της:
α)μελέτη του προβλήματος
β) μελέτη και προβολή όλων των δυνατών, άμεσων και απώτερων λύσεων
γ) μαζικοποίηση της Επιτροπής, κινητοποιήσεις ενδιαφερομένων.

Σε τι ενέργειες πρέπει να προβεί ο πρωτοπόρος αγωνιστής: ......

1) μελέτη του προβλήματος
2) μελέτη και προβολή όλων των δυνατών λύσεων
3) πρωτοβουλία για τη δημιουργία της ΛΕ
4) συγκεκριμένες ενέργειες για τη σύστασή της, δηλαδή την εκλογή της από το σύνολο των ενδιαφερομένων
5) λειτουργία της ΛΕ, καταμερισμός εργασίας
6) συχνές κινητοποιήσεις όλων των ενδιαφερομένων
7) λύση του προβλήματος από τους ίδιους τους ενδιαφερομένους- εκεί όπου είναι δυνατό
8)εκεί όπου η λύση εξαρτάται από τις Αρχές, οργανώνουμε:
α) έγγραφα διαβήματα προς τις Αρχές και τον Τύπο
β)προσωπικά διαβήματα προς τις αρμόδιες Αρχές και τον Τύπο
γ)συγκεντρώσεις ενημερωτικές (απολογισμός κ.λπ)
δ)συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας
ε) μαζικά διαβήματα.
Μετά την επίλυση του προβλήματος η παραπάνω διαδικασία:
1) δένει τα κομματικά στελέχη που οργανώνουν και καθοδηγούν τη ΛΕ με το λαό
2) αναδεικνύει νέους λαϊκούς ηγέτες
3) η ΛΕ διδάσκει το λαό για τη σημασία και τη δύναμη του οργανωμένου αγώνα. Επίσης:
1) η ΛΕ μπορεί να εξακολουθήσει να λειτουργεί ως όργανο πάλης για τη λύση και άλλων τοπικών προβλημάτων, είτε, στην περίπτωση που έχει προηγηθεί σοβαρή ζύμωση, για την επίλυση προβλημάτων ευρύτερης σημασίας
2)η ΛΕ, κάτω από ειδικές πολιτικές συνθήκες, μεταβάλλεται σε πυρήνα πολιτικής πάλης
3) η ΛΕ μπορεί να αναδειχθεί κάποτε σε μονάδα λαϊκής εξουσίας
4) όταν έχουμε ομοειδή προβλήματα στην ίδια πόλη, επαρχία, νομό, τέλος πανελλαδικά, μπορούμε να συγκροτήσουμε ομόσπονδες συνενώσεις Επιτροπών, ακόμη και πανεθνικές ΛΕ.

2) Πάνω σε κάθε πρόβλημα, με οποιονδήποτε χαρακτήρα, σε οποιονδήποτε χώρο, μπορούμε να συγκροτήσουμε τη ΛΕ, που θα αγωνιστεί, επικεφαλής των ενδιαφερομένων,  για την επίλυσή του.
 Όμως, ενώ υπάρχουν προβλήματα που φαίνονται, άλλα, ίσως περισσότερο σοβαρά, μένουν κρυμμένα, είτε τα σκεπάζουν αυτοί που έχουν συμφέρον να τα σκεπάζουν. Επομένως, εμείς θα πρέπει να ανακαλύπτουμε και αποκαλύπτουμε μπροστά στους ενδιαφερομένους τόσο τα προβλήματα που τους αφορούν άμεσα όσο και τις δυνατές λύσεις. Χρειαζόμαστε για το σκοπό αυτόν βαθιά γνώση των τοπικών συνθηκών ζωής, μελέτη των προβλημάτων και προβολή των πιθανών λύσεων στα πλαίσια των δυνατοτήτων. Είναι η σχέση, θα λέγαμε «πρώτου βαθμού». Δηλαδή, λέμε στο λαό: «Αυτή είναι η κατάσταση και ιδού πώς πρέπει να διορθωθεί, μέσα στα υφιστάμενα κοινωνικά και πολιτικά πλαίσια». Όταν όμως πούμε- και θα πρέπει να είμαστε σε θέση να το λέμε- «αυτή είναι η κατάσταση και έτσι θα μπορούσε να επιλυθεί μέσα στα πλαίσια μιας διαφορετικής οικονομικής οργάνωσης της κοινωνίας, ή, ακόμα πιο μακριά, μιας κοινωνίας με διαφορετικού τύπου σχέσεις, τότε κάνουμε ιδεολογική και πολιτική δουλειά. Γιατί συνδέουμε το πολιτικό και κοινωνικό μας ιδεώδες- με άλλα λόγια το «πρόγραμμά» μας- με συγκεκριμένες συνθήκες και συγκεκριμένες δυνατότητες, που είναι κατανοητές από όλους.

3) Κάθε ειδικό-τοπικό πρόβλημα ανήκει σε μία κατηγορία προβλημάτων.
Ας πάρουμε μία σειρά τοπικά προβλήματα του χωριού και της συνοικίας: δρόμοι, ηλεκτροφωτισμός, κατοικία, αποχέτευση, καθαριότητα, υγεία, παιδεία, μόρφωση, εκπολιτισμός, ψυχαγωγία, αθλητισμός, αλληλοβοήθεια κ.λπ.
Φυσικά, σε τελική ανάλυση, όλα τα λαϊκά τοπικά προβλήματα ανάγονται σε κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά. Και,  όπως εμείς υποστηρίζουμε , μπορούν να λυθούν ριζικά μόνο με έναν διαφορετικό τρόπο κατανομής του εθνικού μας εισοδήματος, μόνο σε μία διαφορετική οργάνωση της κοινωνίας.
 Όμως, η λύση αυτή, που είναι λύση πολιτική, δεν μας εμποδίζει να παλεύουμε για λύσεις άμεσες, που θα αποσπούμε με την κινητοποίηση των ενδιαφερομένων γύρω από τις ΛΕ.
Υπό αυτό το πρίσμα, μπορούμε να κατατάξουμε τα προβλήματα ανάλογα με τη φύση τους, ποιους απασχολούν κ.λπ.

Έτσι έχουμε:
α)προβλήματα χώρου στο χωριό ή στη συνοικία: είναι όλα όσα συνδέονται με το χώρο στον οποίο ζουν οι κάτοικοι του χωριού ή της συνοικίας, όπως οι λασπόδρομοι, τα βρόμικα νερά, η έλλειψη αποχέτευσης, οι σκουπιδότοποι, η έλλειψη κοινωνικού χώρου ψυχαγωγίας, πάρκου ή παιδικού κήπου, η έλλειψη αθλητικών χώρων, τα κοινά λουτρά κ.λπ.
β) προβλήματα συγκοινωνίας, εξηλεκτρισμού και ύδρευσης
γ) προβλήματα κατοικίας, αφού τα περισσότερα σπίτια στη χώρα μας δε διαφέρουν από τους στάβλους - με κεντρικό σύνθημα «για μια ανθρώπινη κατοικία», οι ΛΕ μπορούν να παλέψουν ώστε στο κάθε σπίτι να υπάρχει κουζίνα, αποχωρητήριο, ντους ή μπάνιο, ιδιαίτεροι χώροι για αποθήκες και για ζώα
δ) προβλήματα υγείας
ε) προβλήματα των νέων: παιδικοί σταθμοί και κήποι, αθλητικοί χώροι, βιβλιοθήκες, λέσχες πολιτισμού, χώροι ψυχαγωγίας στ) προβλήματα κοινωνικής αλληλεγγύης
ζ) προβλήματα εκπολιτισμού κ.λπ.

4) Υπάρχει, όπως βλέπουμε, μεγάλο πλήθος προβλημάτων που συγκινούν βαθιά γιατί αφορούν την ίδια τη ζωή εκατομμυρίων συμπατριωτών μας.
Συνθέτουν, θα λέγαμε, την ίδια τους τη ζωή. Επομένως, γύρω από το καθένα απ' αυτά μπορούμε να οικοδομούμε τις ΛΕ, που θα συμπεριλαμβάνουν όλο το χωρίο, όλη τη συνοικία. Θα λέγαμε ακόμα ότι αυτά τα «μικρά» τοπικά προβλήματα αποτελούν το υπόστρωμα όλων των άλλων, των «μεγάλων» προβλημάτων, που τα μετράμε πια όχι σε τοπική αλλά σε εθνική κλίμακα. Τα προβλήματα αυτά αφορούν την εργασία, την παιδεία, τη δημόσια υγεία, την εθνική οικονομία, τα δημόσια έργα, την εθνική παραγωγή, τις κρατικές υπηρεσίες, την εθνική ασφάλεια, την εθνική ανεξαρτησία, τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των πολιτών, την κοινωνική δικαιοσύνη κ.λπ. Άλλα προβλήματα πάλι είναι υποδιαιρέσεις των «μεγάλων», όπως αυτά που αφορούν τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους συνεταιρισμούς, τις κοινωνικές ασφαλίσεις, τις τιμές των αγροτικών προϊόντων, τους μισθούς και τα μεροκάματα, τους εργαζόμενους σπουδαστές κ.λπ

5) Όμως, τι σημαίνει  «πρόβλημα»; Πώς γεννιέται; Από πού γεννιέται;
 Όταν ο άνθρωπος βρέθηκε εκτεθειμένος στις εχθρικές καιρικές συνθήκες, απομονωμένος και γυμνός, αντιμετώπισε το πρόβλημα της ύπαρξής του. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που το δημιούργησε η ίδια η φύση.

Όταν μία φυλή ή εθνότητα δέχεται επίθεση από μίαν άλλη φυλή ή έθνος που διεκδικεί τα εδάφη της και απειλεί με θάνατο, αιχμαλωσία ή δουλεία τα μέλη της, τότε γι' αυτούς που υφίστανται την επίθεση μπαίνει ένα πρόβλημα φυλετικής ή εθνικής ύπαρξης. Είναι ένα πρόβλημα που δημιουργούν οι σχέσεις ανάμεσα σε φυλές, λαούς και έθνη.

Όταν υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν εργασία, που υποσιτίζονται, που δε μορφώνονται, που δεν έχουν περίθαλψη, που ζουν σε άσχημες συνθήκες κ.ο.κ., αυτοί αντιμετωπίζουν μια σειρά προβλήματα που δημιουργούν οι ίδιοι οι συμπατριώτες τους και συνάνθρωποί τους. Τα προβλήματα αυτά είναι κοινωνικά και, σε τελευταία ανάλυση, ταξικά, πολιτικά.

Το πρόβλημα γεννιέται από τη σύγκρουση δύο βασικά αντίθετων συμφερόντων. Δηλαδή εκδηλώνει μίαν αντίθεση. Γιατί, φερ' ειπείν, στα χωριά και στις συνοικίες υπάρχει λάσπη, βρόμα, αθλιότητα, ενώ στα κέντρα των μεγάλων πόλεων, και ειδικά εκεί που ζουν οι πλούσιοι, όλα είναι καθαρά, τακτοποιημένα, όμορφα; Μα γιατί το κράτος ανήκει βασικά στους πλούσιους. Είναι το δικό τους κράτος! Γι' αυτό είναι φυσικό να φροντίζει γι' αυτούς. Επομένως, πίσω από το μικρότερο πρόβλημα του χωριού ή της συνοικίας βρίσκεται η «αντίθεση» που χωρίζει τα συμφέροντα των χωρικών και των εργατών από τα συμφέροντα των πλουσίων- των μεγαλοαστών. Έτσι, κάθε αγώνας για την επίλυση και του πιο μικρού προβλήματος είναι, σε τελευταία ανάλυση, αγώνας εναντίον όλων αυτών που βρίσκονται πίσω από το κράτος, και κάθε λύση που θα αποσπαστεί με τον αγώνα είναι μία υποχώρηση των κρατούντων, μια νίκη των καταπιεζομένων.
Συνεπώς, η επισήμανση των προβλημάτων δεν είναι τίποτε άλλο από την ανακάλυψη και αποκάλυψη όλων των χιλιάδων, των δεκάδων χιλιάδων «αντιθέσεων», που όλες μαζί συνθέτουν τη μεγάλη, τη βασική αντίθεση της ελληνικής κοινωνίας.

6) Τώρα νομίζω ότι μπορούμε να πούμε πώς διαφαίνεται η στρατηγική σημασία της πολιτικής των χιλιάδων και δεκάδων χιλιάδων ΛΕ.
Δεν πρόκειται, φυσικά, για μία κατά μέτωπον επίθεση, ούτε ακόμα για μία κατά πλάτος και βάθος σοβαρή αποδυνάμωση της ολιγαρχίας, έστω και αν η πάλη των δεκάδων χιλιάδων ΛΕ την υποχρεώνει να προβαίνει σε υποχωρήσεις. Ο στρατηγικός σκοπός είναι διαφορετικός. Πρόκειται κυρίως για μία κολοσσιαία, μαζική λαϊκή διαπαιδαγώγηση. Τη γνωριμία -τη βαθιά και υπεύθυνη- του λαού με τα προβλήματά του. Τη συνειδητοποίηση της βαθύτερης φύσης των προβλημάτων, ότι δηλαδή εκφράζουν μια συγκεκριμένη κοινωνική «αντίθεση». Την αποκάλυψη, μέσω των μερικών «αντιθέσεων», της βασικής αντίθεσης της ελληνικής κοινωνίας. Τέλος, τη σημασία της οργανωμένης πάλης.


7) Μετά την παραπάνω διαδικασία, δεν έχουμε παρά να κάνουμε ένα μονάχα βήμα για να μεταβάλλουμε αυτό το τεράστιο κίνημα μαζών από διεκδικητικό σε πολιτικό.
Τότε, μπορούμε να πούμε ότι πέτυχε ο στρατηγικός σκοπός που αναθέσαμε στο κίνημα των ΛΕ. Κάθε λαϊκό πρόβλημα στην κεφαλαιοκρατική οργάνωση της κοινωνίας είναι, σε τελευταία ανάλυση, πρόβλημα ταξικό, πολιτικό. Γι' αυτό το λόγο δεν είναι ανάγκη να το πολιτικοποιούμε ευθύς εξαρχής, γιατί έτσι μονάχα ζημιά θα έχουμε. Δηλαδή, δίνοντας στενό πολιτικό, κομματικό χαρακτήρα στη ΛΕ, τη στενεύουμε, την αποκόβουμε από τις πλατιές μάζες. Το πιο σωστό θα ήταν να βοηθήσουμε το λαό να καταλάβει ο ίδιος τον βαθύτερο και, σε τελευταία ανάλυση, πολιτικό χαρακτήρα του προβλήματος που πασχίζει να λύσει.

Στη ΛΕ, λόγου χάριν, που φτιάξαμε στα 1964 στο Κερατσίνι, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μόλυνσης του αέρα από το εργοστάσιο τσιμέντου της περιοχής και που είχε βρει πλατιά απήχηση στο λαό της περιοχής, συμμετείχαν πολλοί κεντρώοι. Σε όλες δε τις δημόσιες συγκεντρώσεις που οργανώθηκαν συμμετείχαν οι βουλευτές τόσο του Κέντρου όσο και της Δεξιάς,  γιατί έβλεπαν τη σημασία της ΛΕ όσο και το λαό που την πλαισίωνε ότι το «εργοστάσιο-κεφάλαιο» ήταν πολύ πιο κοντά στο κράτος από τη «συνοικία-λαό». Έτσι ο λαός διδασκόταν στην πράξη ότι τελικά υπάρχει μια μοναδική διαχωριστική γραμμή που χωρίζει αυτούς- τους πολιτικούς- που είναι πραγματικά με το μέρος τους απ' όσους ανήκουν «στους άλλους».

Τα λόγια των αστών βουλευτών άρχισαν σιγά σιγά να ηχούν παράξενα στα αυτά ενός ακροατηρίου που η ίδια η ζωή το δίδασκε καθημερινά ότι κράτος και κεφάλαιο αποτελούσαν ένα και το αυτό και ότι, αν ήθελε να κερδίσει μία λύση οριστική, θα πρέπει να παίρνει το κράτος με το μέρος του. Το κράτος-κεφάλαιο να γίνει κράτος-λαός.

8)Επομένως, όχι μόνον η ΛΕ δεν πρέπει να πάρει κομματικό χαρακτήρα, αλλά μακάρι και άλλα κόμματα να θελήσουν να πάρουν ενεργητικά μέρος στους αγώνες της.
Αυτό όμως προϋποθέτει όχι μόνον ολόψυχη αφοσίωση και εργατικότητα από τα στελέχη μας, αλλά και άρτια θεωρητική κατάρτιση και τέλεια κατοχή όλων των δεδομένων του εκάστοτε προβλήματος, καθώς και ικανότητα δημιουργικής επαφής με το λαό. Εμείς θα προβάλλουμε συνεχώς τα προβλήματα σε όλους τους χώρους της Ελλάδας, κι ας βοηθούν για την επίλυσή τους ακόμα και οι πολιτικοί μας αντίπαλοι. Φτάνει στους αγώνες για την επίλυσή τους να παίρνουν ενεργητικά μέρος όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Και φτάνει κάθε φορά εμείς, πάντοτε στην πρωτοπορία, να εξηγούμε ακούραστα, να φωτίζουμε, να αναλύουμε και να πείθουμε. Φτάνει ακόμα και ο ίδιος ο λαός να νιώθει ικανοποίηση, τόσο γιατί λύθηκε το πρόβλημά του όσο, προπαντός, γιατί το έλυσε με το σπαθί του. Έτσι θα προβληματιστεί και θα πει στον εαυτό του: «Γιατί και πώς οδηγήθηκα σε αυτή την επιτυχία;». Και θα μπορέσει να απαντήσει ο ίδιος: «Μα γιατί ήμουν οργανωμένος, γιατί κινήθηκα μαζικά, γιατί δεν ξεγελάστηκα από τους πονηρούς γραφειοκράτες και πολιτικάντηδες, γιατί κάθε φορά σεβάστηκα τη γνώμη της πλειοψηφίας». Και στη συνέχεια είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα σκεφθεί ως εξής: «Τώρα που κατέκτησα αυτό τον πρώτο στόχο, θέλω να συνεχίσω. Υπάρχουν γύρω μου τόσα και τόσα προβλήματα. Ας διαλέξω τα πλέον επείγοντα, ας εφαρμόσω την ίδια νικηφόρα τακτική ιδρύοντας νέες ΛΕ και ας προχωρήσω!».

9) Ποιος όμως και πώς θα οργανώνει όλες αυτές τις χιλιάδες και τις δεκάδες χιλιάδες ΛΕ;
Έτσι, με το ερώτημα αυτό, φτάνουμε στο πρόβλημα της μορφής και της λειτουργίας του κινήματός μας, που δεν πρέπει με κανένα τρόπο να παγιδευτεί από το γραφειοκρατικό τρόπο οργάνωσης. Γι' αυτό, δίνοντας ευθύς εξαρχής τον ορισμό του μέλους του κινήματος, προτείνω τα εξής: μέλος του κινήματος είναι εκείνος που, πρώτον, δέχεται τις αρχές, τους σκοπούς και το πρόγραμμά του και, δεύτερον, συμμετέχει ενεργητικά και εξακολουθητικά στη μελέτη και την αγωνιστική επίλυση των λαϊκών προβλημάτων. Δηλαδή, πιο συγκεκριμένα, εκείνος που οργανώνει τη ΛΕ και συμμετέχει στη ζωή και τους αγώνες της. Μ' αυτή τη μεθοδολογία το κίνημα χτίζεται φυσιολογικά επάνω και γύρω από τα προβλήματα που απασχολούν όλον το λαό και, επομένως, το έθνος-ειδικότερα δε τις εργαζόμενες μάζες, τους νέους, τους διανοούμενους και όλα τα καταπιεζόμενα κοινωνικά στρώματα του λαού μας.

10) Είναι ευνόητο ότι, φεύγοντας από τα προβλήματα του μερικού, ειδικού και τοπικού  χαρακτήρα, μπαίνουμε στην περιοχή των προβλημάτων που απασχολούν μεγάλες κοινωνικές ομάδες: εργάτες γης, εργάτες, αγρότες, υπαλλήλους, εργαζόμενους σπουδαστές, φοιτητές, επιστήμονες, διανοούμενους, καλλιτέχνες, μεσαία στρώματα κ.λπ. Τα προβλήματα αυτά είναι περισσότερο σύνθετα και πολύπλοκα, περισσότερο ζωτικά για το σύνολο του έθνους, και γι' αυτό η αντίδραση καταβάλλει μεγαλύτερες  προσπάθειες και παρατάσσει σημαντικότερες δυνάμεις για να εμποδίσει την επίλυσή τους, οπότε ανάλογα πολυσύνθετη και δυναμική θα πρέπει να είναι και η δική μας παρουσία στους χώρους αυτούς. Όμως και εδώ, δηλαδή στο χωράφι ή στο εργοστάσιο, στο πανεπιστήμιο ή στο κατάστημα, στο γραφείο ή στο θέατρο, μελετάμε, εκτός από τα γενικά, και  τα ειδικά, τα ιδιαίτερα προβλήματα που απασχολούν ένα ορισμένο εργοστάσιο ή κατάστημα ή τάξη σπουδών, τα προβάλλουμε ανάγλυφα, μελετάμε τις πιθανές λύσεις και δημιουργούμε τις ιδιαίτερες ΛΕ. Ο αγώνας αυτός είναι φυσικό να εντάσσεται στους ευρύτερους συνδικαλιστικούς και τους άλλους αγώνες των εργαζομένων και των σπουδαστών.

11) Όμως η επιτυχία της οργάνωσης, καθοδήγησης, γενίκευσης και στερέωσης σε πανελλαδική κλίμακα των ΛΕ θα εξαρτηθεί κυρίως από την ορθότητα των λύσεων που θα προτείνουμε κάθε φορά. Και όχι μόνον απ' αυτό, αλλά και από το κατά πόσον η λύση που προτείνουμε μπορεί να πραγματοποιηθεί στα υφιστάμενα κοινωνικά πλαίσια. Όπως ήδη είπαμε, μπορεί- και θα πρέπει- για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα να προτείνουμε δύο λύσεις. Η πρώτη θα είναι αυτή που μπορεί να εφαρμοστεί αμέσως, δηλαδή μέσα στο υπάρχον κοινωνικό σύστημα. Η δεύτερη, εκείνη που προϋποθέτει μια ριζικότερη αλλαγή στις κοινωνικές σχέσεις ή τουλάχιστον την εφαρμογή ενός κυβερνητικού προγράμματος μεγάλων μεταρρυθμίσεων. Αυτή η τελευταία λύση είναι προφανώς εκείνη που περιέχεται στο δικό μας πρόγραμμα εξουσίας. Όμως, παλεύοντας για την πρώτη λύση και προβάλλοντας τη δεύτερη, διαπαιδαγωγούμε ορθά το λαό, οδηγώντας τον συγχρόνως προς μία, έστω μερικού χαρακτήρα, κατάκτηση. Υπάρχουν, φυσικά, πολλά προβλήματα, που δε μπορούν να λυθούν μέσα στις υφιστάμενες κοινωνικές σχέσεις. Εμείς τα προβάλλουμε και συγχρόνως εντάσσουμε τις λύσεις τους στα πλαίσια της πολιτικής μας πάλης.

12) Με ποια μεθοδολογία θα εξασφαλίσουμε την ορθότητα των λύσεων που προτείνουμε; Με τη δημιουργία σε κάθε περιοχή- πόλη, επαρχία, κλάδο κ.λπ- μιας Ειδικής Επιτροπής Προβληματισμού, που θα έχει ως περιεχόμενο δουλειάς την επιστημονική μελέτη των κατά τόπους και κλάδους προβλημάτων και τη διατύπωση των αντίστοιχων λύσεων. Τα μέλη των επιτροπών αυτών συμμετέχουν δραστήρια στη ζωή των ΛΕ. Δηλαδή το καθένα ανήκει και σε κάποια ΛΕ. Το κοινό σημείο, ο κοινός παρονομαστής, που θα συνδέει οργανικά το σύνολο των ΕΕΠ δεν θα είναι τίποτε άλλο παρά το πρόγραμμα του κινήματος, που όχι μόνο θα καθοδηγεί και θα συντονίζει τις ΕΕΠ, αλλά και θα πλουτίζεται το ίδιο και θα τελειοποιείται από τη ζωντανή πείρα των ΛΕ και των ΕΕΠ.
Επίσης σε πανελλαδική κλίμακα είναι αναγκαία η ύπαρξη μιας Εθνικής Επιτροπής Προβληματισμού και Προγραμματισμού, που θα είναι το κυριότερο κομματικό όργανο μετά το Κεντρικό Συμβούλιο του κινήματος. Σύμφωνα με την αρχή της αντιγραφειοκρατικής συγκρότησης του κινήματος, γίνεται ευνόητο ότι τα μέλη των παραπάνω επιτροπών , εκτός από τη θέση τους μέσα στον επαγγελματικό τους κλάδο ή στο χώρο της επιστήμης, οφείλουν να είναι επίσης δραστήριοι οργανωτές και να συμμετέχουν ενεργά στους αγώνες που οι ίδιοι σχεδιάζουν, να παλεύουν για την πραγματοποίηση των λύσεων που οι ίδιοι προτείνουν. Η κλασική τριχοτόμηση των δραστηριοτήτων -θεωρητικός καθοδηγητής-μάζα- καταργείται. Το ίδιο μέλος και στέλεχος προβληματίζεται, σχεδιάζει, καθοδηγεί και συμμετέχει στους αγώνες.

13) Στενά συνδεδεμένα με τα επιμέρους προβλήματα που εξετάσαμε πιο πριν είναι τα λεγόμενα «πολιτικά» προβλήματα. Παλεύοντας για τα πρώτα, παλεύουμε -ως ένα μεγάλο βαθμό-και για τα δεύτερα. Θα λέγαμε όμως ότι ο πολιτικός  χαρακτήρας των διεκδικητικών αγώνων, με βάση τη ΛΕ, αρχίζει από το σημείο απ' όπου η πάλη των διαφόρων ΛΕ εντάσσεται οργανικά σ' ένα γενικό περίγραμμα πολιτικής δράσης.

14) Συνοψίζω τη σημασία των ΛΕ με τη μορφή των σκοπών που αναθέτουμε σ' αυτές ως πολιτικό κίνημα. Πιστεύουμε ότι το σύστημα των ΛΕ είναι η καλύτερη μέθοδος:
1) για να μελετήσουμε σε βάθος τα προβλήματα της χώρας
2) για να διαπαιδαγωγήσουμε τα μέλη και τα στελέχη μας
3) για να οργανώσουμε και διαπαιδαγωγήσουμε το λαό
4) για να δημιουργήσουμε νέους γνήσιους λαϊκούς ηγέτες
5) για να χτίσουμε πάνω σε γερές βάσεις το μαζικό κίνημα
6) για να δέσουμε το πολιτικό κίνημα με το λαό
7) για να δημιουργήσουμε πυρήνες λαϊκής εξουσίας
8) για να γίνει το πρόγραμμά μας κτήμα των μαζών
9) για να μπορέσουμε στη δεδομένη στιγμή να μεταβάλουμε το χαρακτήρα της πάλης από διεκδικητικό σε πολιτικό και
10) για να εφαρμόσουμε, μαζί με όλο το λαό, το πρόγραμμα εξουσίας.

15) Πρόκειται δηλαδή για ένα προτσές καθαρά πολιτικό, που τα στάδιά του και η τελική του επιτυχία εξαρτώνται φυσικά από πολλούς αστάθμητους παράγοντες, όπως επίσης, κατά ένα μεγάλο μέρος, και από τον τρόπο με τον οποίο εμείς θα σχεδιάσουμε και δώσουμε σε κάθε στιγμή τη μάχη στη ΛΕ. Καθώς επίσης, αντίστροφα, η επιτυχία των πολιτικών μας αγώνων, η απήχηση των ιδεών που προβάλλουμε με το πρόγραμμά μας, η ορθή κριτική μας προς τις αντίπαλες ομάδες και η ορθή ανάλυση, κάθε φορά, όλων των γεγονότων που αφορούν το μέλλον του λαού και της χώρας -με δύο λόγια, η πολιτική και ιδεολογική μας ακτινοβολία μπορεί να επισπεύσει την παραπάνω διαδικασία, που αναθέτουμε στο κίνημα των ΛΕ, και να μας οδηγήσει σε έναν ευνοϊκό συσχετισμό δυνάμεων για την εφαρμογή στη χώρα μας του πολιτικού μας προγράμματος.